Procedură fiscalizare - sunsys.ro

Procedura de fiscalizare a caselor de marcat SUNSYS GRUP – 

 

Procedura de fiscalizare a caselor de marcat SUNSYS GRUP – 

 

 

Pasul 1. Achiziționarea casei de marcat.

Pentru aceasta vă rugăm să consultați ofertele noastre de pe site-ul sunsys.ro

Pasul 2. Intocmirea dosarului pentru fiscalizarea casei de marcat

Intocmirea unui dosar care trebuie depus prin SPV (Spatiu Privat Virtual, ala ANAF):

  • atentie terbuie sa aveti inregistrata Societatea in SPV (obligatoriu În Monitorul Oficial al României nr. 857 din 31.08.2022, Partea I, a fost publicată Ordonanța Guvernului nr. 31/2022, pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală – care  in relatia cu ANAF trimiterea sau primirea de documente este posibila doar prin SPV)

Actele necesare pentru întocmirea dosarului sunt:

Actele firmei dumneavoastră:

  • Copie CUI
  • Copie CIF (Pentru plătitorii de TVA)
  • Copie Certificat Constatator (pentru comerț ambulant, certificatul trebuie să conțină precizarea “Activițăti care se desfasoară la beneficiari și/sau în afara sediilor proprii”)
  • Copie Rezolutie
  • Copie Mențiuni (Dacă există)
  • Copie act constitutiv / Statut – doar pentru societati comerciale
  • Copie dovadă spațiu – pentru punctul de lucru sau sediu (dacă este comerț ambulant, trebuie să fie de la adresa sediului)
  • Copie CI administrator – ( delegație / împuternicire dacă vizarea actelor se face de o altă persoană)
  • Dacă casa de marcat a fost achiziționată cu O.P. – este necesar și o dovadă a plații (extras cont)
  • Ștampila (doar daca exista)

ACTE NECESARE PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT LA PUNCT DE LUCRU:

  • Copie după Codul Unic de Înregistrare (CUI);
  • Copie după Certificat de Înregistrare Fiscală (CIF) – doar în cazul firmelor plătitoare de TVA;
  • Copie după BI/CI al administratorului;
  • Copie după dovada punctului de lucru unde va funcționa casa de marcat (contract închiriere, comodat, vanzare-cumpărare.);
  • Certificat constatator privind înfiintarea punctului de lucru + Rezoluție ONRC + Mențiuni ;
  • Copie act constitutiv / Statut – doar pentru societati comerciale

ACTE NECESARE PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT ÎN REGIM DE COMERȚ AMBULANT/VOLANT:

  • Copie după Codul Unic de Înregistrare (CUI);
  • Copie după Certificat de Înregistrare Fiscală (CIF) – doar în cazul firmelor plătitoare de TVA;
  • Copie după BI/CI al administratorului;
  • Copie după dovada sediului social  (contract închiriere, comodat, vânzare-cumparare.);
  • Certificat constatator cu activități la terți  în care se regăsesc  coduri CAEN: 4779, 4781, 4782, 4789, 4791 ,  4799 etc..
  • Copie act constitutiv / Statut – doar pentru societati comerciale

ACTE NECESARE PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT ÎN REGIM DE TRANSPORT ALTERNATIV:

    • Copie după Codul Unic de Înregistrare (CUI);
    • Copie după Certificat de Înregistrare Fiscală (CIF) – doar în cazul firmelor plătitoare de TVA;
    • Copie după BI/CI al administratorului;
    • Copie după dovada sediului social  (contract închiriere, comodat, vânzare-cumparare.);
    • Certificat constatator cu activități la terți  în care se regăseste  codul CAEN: 4939-transport persoane;
    • Copie act constitutiv / Statut – doar pentru societati comerciale
    • Copie dupa contractul de inchiere sau de comodat al masinii;
    • Talonul Auto
    • Carte Auto
    • Autorizatia ARR
    • Copia Conforma ARR
    • Contract de Afiliere aplicatie (Exemplu Uber)
    • Copie după BI/CI al Soferului;

ACTE NECESARE PENTRU INSTALAREA CASEI DE MARCAT – VENDING:

*

Actele de la noi: 

    • Factura și chitanța sau O.P. ( pentru platile efectuate prin banca este necesar – Dovada platii. – op-ul generat din aplicatia de plata)
    • Aviz Distribuție
    • Procesul verbal de sigilare a casei de marcat.
    • Certificate de garanție.
    • Contractul de service. Care în legea actuală acesta este obligatoriu detalii >>aici<<
    • Lista cu tipirile de contrace de service :  detalii >>aici<<

Pasul 3. Depunerea dosarului se poate face astfel:

Obținerea N.U.I. se poate efectua și online prin completarea formularului C801 de către persoana ce deține semnătura electronică pentru firma dumneavoastră.

Prin completarea formularului C801 descarcăre formular C801 – AICI – această declarație (formular) se poate încărca prin SPV – A.N.A.F. (obținerea numărului fiscal făcându-se din sectiunea Mesaje din SPV).

Societatea noastră poate oferii aceste servicii:

  • Completarea formularului C801 si transmiterea catre contabilul firmei dumneavoastra, persoana desemnata in relataia cu ANAF prin semnatura digitala – costul serviciului fiind 50 lei (TVA inclus) detalii >>aici<<

Scăpați in acest fel de greselile de completare si de documentele neatasate care ulterior vor fi solicitate de catre ANAF.

Pasul 4. Fiscalizarea casei de marcat

Vom avea nevoie de: 

  • NUI – după eliberarea numărului fiscal N.U.I. – va rugam sa ne trimiteti NUI-ul obtinut direct din aplicatia ANAF  la adresa service@sunsys.ro (nu scanat nu poza), impreuna cu documentele care au dus la obtinerea NUI-ului C801 semnat si recipisa, atentie aceste documente sunt foarte importante si va rugam sa le acordati o importanta deosebita.
  • O listă de produse (format scris, document .doc/x, format .xls) care pot fi trimise și pe adresa de e-mail service@sunsys.ro   – dacă nu aveți una din aceste variante vă putem ajuta noi.

După fiscalizarea casi de marcat si redactarea documentelor unul din tehnicienii nostrii vă va înmâna:

  • Declarația de instalare – în 4 exemplare
  • Cartea de intervenții
  • Registrul Special
  • Copie Număr fiscal – NUI. 

>ATENȚIE! PE CASA DE MARCAT SE POT EMITE BONURI FISCALE NUMAI DUPĂ CE AVEȚI DOCUMENTELE VIZATE.<<

Pasul 5. Vizare acte A.N.A.F.

După fiscalizarea casei de marcat în termen de 24 de ore actele fiscalizării trebuiesc vizate la ANAF-ul pe raza căruia se află punctul de lucru AICI – adrese anaf

Actele sunt următoarele:

  • Primul bon (în valoare de 1 lei) și primul Raportul Z
  • Declarația de instalare – în 4 exemplare
  • Cartea de intervenții
  • Registrul Special
  • Copie Număr fiscal – NUI
  • Coipe CUI
  • Coipe CIF – (Pentru platitorii de TVA)
  • Copie CI administrator – (delegație / împuternicire dacă vizarea actelor se face de o altă persoană)

Societatea noastră va poate oferii acest serviciu:

Dacă vreți ca depunerea actelor să o facem noi, unul dintre tehnicienii noștril vă poate ajuta. Acest serviciu fiind contracostcostul serviciu-lui fiind de 150 lei (TVA inclus) detalii >>aici<<

Atentie !!! 

  • Unele (in viitor toate) Administratii-le ANAF solicita trimiterea Declaratiei de Instalare si prin SPV, prin formularul de contact de catre persoana responsabila in relatia cu ANAF cu semnatura digitala.

Pasul 6. Vizare acte A.N.A.F. – Sediul firmei

După vizarea actelor la A.N.A.F.-ul pe raza căruia se află punctul de lucru dacă sediul social al firmei se află într-o altă localitate, sector, aceste acte trebuiesc luate în evidență și de A.N.A.F.-ul unde se află sediul social.

Actele sunt urmatoarele:

  • Declarația de instalare vizată de A.N.A.F.-ul punctului de lucru – copie 1 exemplar
  • Cartea de intervenții
  • Registrul Special
  • Copie Numar fiscal – NUI
  • Coipe CUI
  • Coipe CIF – (Pentru platitorii de TVA)
  • Copie Buletin administrator – (delegație / împuternicire dacă vizarea actelor se face de o altă persoană)

Pasul 7. Scolarizarea / Instruirea, programarea casei de marcat

Scolarizarea / Instruirea in vederea de emitere a bonurilor fiscale, unul din tehnicienii nostri va va explica pasii pentru emiterea bonurilor fiscale, aceasta procedura ( scolarizare) este GRATUITA la achizitia casei de marcat.

Ridicarea casei de marcat. În timpul vizării actelor noi am procedeta la programarea articolelor (produselor), ne veți îmana actele vizate la A.N.A.F., dacă pașii de mai sus s-au efetuat de unul din tehnicienii noștrii la punctul de lucru, de la noi veți primi:

    • Casa de marcat achizitionată
    • Documentele casei de marcat:

– Cartea de interenții
– Contractul de service
– Contractul pentru consumabile (role hârtie termică)
– Declarație de instalare
– Numarul fiscal (NUI) 
– Certificat garanție
– Factura casei de marcat
– Solicitarea de Fiscalizare
– Procesul verbal de predare Primire

  • Manualul de utilizare al casei de marcat
  • Broșura cu pașii de emitere a bonului fiscal (extras de noi din manualul de utilizare)
  • Lista cu articolele programate în casa de marcat

Documentele casei de marcat stau langa casa de marcat. Sunt solicitate la orice control A.N.A.F.

ATENȚIE! PE CASA DE MARCAT SE POT EMITE BONURI FISCALE NUMAI DUPĂ CE AVEȚI DOCUMENTELE VIZATE

Va rugam sa acordati o importatnta deosibita in privinta documentelor trimise de catre dumneavoastra sau primite de catre Contabilitatea societatii. Singurele persoane care au acces in relatia cu ANAF sunt Administratorul societatii, Contabilitatea, Persoana responsabila cu semnarea documentelor in relatia cu ANAF cu semnatura digitala. Declaratia de instalare este tot o Declaratie care se semneaza la fel ca orice Declaratie (ex. D700, D394, D100) de catre Persoana responsabila cu semnarea documentelor in relatia cu ANAF cu semnatura digitala conform Monitorul Oficial al României nr. 857 din 31.08.2022, Partea I, a fost publicată Ordonanța Guvernului nr. 31/2022, pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.